Betingelser for kjøp

Partene

Selger er Bass Brothers AS, Kjøpmannsgata 7, post@bassbrothers.no, 70082600, 989996355MVA, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

 

Betalingsinformasjon

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

9cee5740d48f5c1f1004695e1b7a15f1.jpg

Alle priser er oppgitt i NOK og er inklusiv MVA.

Bass Brothers AS tilbyr betaling med Klarna Checkout, Vipps, VISA, Mastercard eller oppkrav. Ved oppkrav som betalingsalternativ, tillegges kunden et oppkravsgebyr på 95,- kroner som betales sammen med varens totalsum ved avhenting på postkontor eller Post i Butikk.

Vi tilbyr gratis frakt i hele Norge (gjelder fastlandet, ikke Svalbard)

Vi gjør oppmerksom på at alle uavhentede pakker og oppkravspakker etterfaktureres kunde for frakt begge veier.

Oppkravsgebyret frafaller dersom du gjennomfører handelen med forskuddsbetalinger som Visa, Mastercard, Vipps eller Klarna Checkout. Disse gjennomføres i betalingstjenesten Klarna Checkout. Bass Brothers AS er ansvarlig for dine kort- og personopplysninger, og stiller garanti for at disse ikke gis videre til en eventuell tredjepart.

Du må være over 18 år for å handle i nettbutikken. Kunder under 18 år kan kun gjennomføre kjøp i samhold med sine foresatte og med deres samtykke.

 

Leveringsbetingelser

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt varen/tingen.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Alle registrerte ordrer sendes normalt fra oss innenfor et tidsrom på 24 timer. Dette med forbehold om at den faktiske varen finnes på vårt lager eller på fjernlager hos vår leverandør. Ved eventuelle forsinkelser utover dette, skal du informeres om endringen i en epost med ny leveringsinformasjon vedrørende din ordre.

Alle ordrer sendes primært med Posten Norge. Andre tilbydere som Bring eller Postnord Logistics velges etter bestemmelse på varens størrelse og vekt. Felles for alle forsendelsestyper er at du mottar e-post når forsendelsen er registert som utlevert fra vårt eller leverandørens lager, med tilhørende sporingsnummer/sporingslink. Hentemelding leveres til deg per SMS når denne er klar for utlevering ved ditt nærmeste postkontor/Post i Butikk eller Postnord MyPack utleveringssted.

 

Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

Dersom du velger å ikke hente ut pakken fra ditt utleveringssted, er ikke kravene som stilles til deg jmf. med Angrerettsloven tilfredsstilt. Du vil i et slikt tilfelle belastes med våre kostnader knytt til pakking og sending, med minimum 350,- kroner. I henhold til Angrefristlovens paragraf §5, gis selger (Bass Brothers AS) rett til å få dekket porto og omkostninger dersom bestilte varer ikke blir avhentet.

Hvis du som kunde ikke er fornøyd, har du ubetinget angrerett innen 14 dager (ifølge kjøpsloven). Hvis du angrer kjøpet er det du som kunde som må betale for returfrakten. Du kan blant annet ikke sende varen i retur til oss som oppkrav. Last ned angrerettsskjemaet fra ordrebekreftelsen du mottok fra oss på e-post og fyll ut dette. Dette skal sendes ferdig utfylt sammen med varen du returnerer. 

Varen skal også returneres i samme stand og mengde som når du mottok denne og fortrinnsvis i original emballasje.    

Ved feilleveringer som t.d feil vare, feil på vare, du har fått varer du ikke har bestilt – erstatter vi returfrakten og sender deg en ny vare uten ekstra omkostninger.

 

Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

 

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

 

Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil, pris- og produktendringer.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×